Teknologi og media - fallgruvene ved fusjon

2018-05-03

Fusjon og oppkjøp er en populær strategi for selskaper innen teknologi-, media- og telekommunikasjon (TMT) for å holde følge med teknologisk utvikling. Det er imidlertid noen ting man må passe på.

2017 var et rekordår –  globalt ble det foretatt over 3000 transaksjoner til en verdi på over 500 milliarder dollar. Denne aktiviteten er forventet å øke enda mer i 2018. Til tross for skyhøy aktivitet er sjansen stor for å mislykkes. En studie fra 2016 gjennomført blant ledere i en rekke TMT-selskaper, viste at 92 % av respondentene mente at nylig gjennomførte oppkjøp ikke levde opp til forventningene. Det er hovedsakelig to grunner til dette:

  • Mangel på forståelse for verdidrivere
  • Mangel på tilstrekkelig integrasjonsplanlegging

Les vår ferske Deloitterapport «Post-merger integration success in Tech, Media & Telecom» via skjemaet på denne siden med konkrete råd for å unngå de vanligste fallgruvene.

 

Indsæt social sharing 1

Indsæt social sharing 2

Indsæt social sharing 3

Last ned



Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Kontakt

Halvor Moen

Partner

[email protected] | +47 952 68 785

 
 

Joachim Gullaksen

Partner

[email protected] | +47 905 34 970