Ti strategier for å digitalisere en by

Digitaliseringen av offentlig sektor

2018-08-14

Befolkningen er godt vant med å ha digitale hjelpemidler i hverdagen. Men det er ofte private aktører som leverer dem. Brukerne forventer at digitale løsninger fra offentlig sektor skal være like gode som løsninger fra private leverandører. Om offentlige instanser ikke klarer å levere dette, kan det påvirke tilliten de nyter blant folket.

I en undersøkelse fra 2016, svarte 85 % av 3000 amerikanske respondenter at de forventet at offentlig sektor leverer like høy eller høyere kvalitet på de digitale løsningene som det den private sfæren klarer.

Men hvordan skal man leve opp til forventningene, og servere befolkningen en digitalisert by?

Rapporten «delivering the digital city» legger frem ti strategier som byer kan se på for å starte på reisen for å bli en mer digital by. Det dreier seg blant annet om å levere helhetlig, om å styre digitaliseringen og om å respondere på folkets ønsker og behov.

Last ned rapporten via skjemaet på denne siden.

 

Indsæt social sharing 1

Indsæt social sharing 2

Indsæt social sharing 3

Last ned



Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Kontakt

Katrine MInken

Partner

[email protected] | +47 977 59 010

 
 

Jason Rowe

Partner

[email protected] | +47 952 68 725