Finance i en digital verden – det er «Crunch Time» for CFO-er!

31. oktober 2017

En serie om digital omveltning i økonomifunksjonen.

Kognitive teknologier som er implementert i andre deler av virksomheten inspirerer ofte økonomifunksjonen til å lære om muligheter, eksperimentere med løsninger, og finne ut av hvordan de kan brukes. Målet, som med alle andre teknologi-initiativer i økonomi, er å skape en mer effektiv, innsiktsfull og verdiskapende økonomifunksjon som har god kontroll. Allikevel mener under halvparten av CFO-er at deres økonomifunksjoner har god nok kunnskap om mulighetene som ny teknologi gir.
 
Det er viktig å huske at ingen av disse teknologiene kan stå på egne ben. Det vil ikke være noe «Internet of Things» eller blockchain uten skybaserte løsninger. Det er ingen kognitive mønstre uten avansert analyse. Teknologiene bygger på hverandre. Og hva er det de bygger? Raskere og bedre måter å få jobben gjort på.
 
«Crunch time III: The CFO’s guide to cognitive technology» er en samling eksempler som baserer seg på tilgjengelig teknologi som vi har sett at selskaper nå begynner å teste og innføre. Den inneholder i tillegg vår erfaring fra å jobbe sammen med økonomifunksjoner som nå bruker mer ressurser – finansielle og menneskelige – til å bruke kognitiv teknologi i en tidlig fase.
 
Les rapporten ved å fylle ut skjemaet på denne siden.
 
Crunch Time
 
Fra skybaserte løsninger og roboter til analyseverktøy, kunstig intelligens og kognitiv teknologi – den raske digitale utviklingen påvirker ikke bare forretningsmodeller, men endrer også støttefunksjoner fundamentalt. Lær om den digitale omveltningen og hvilken betydning digitale verktøy og tankegang får for økonomifunksjonen i «Crunch Time». Les hva CFO-er erfarer på sin reise til å bli digitale i «Crunch Time, Too». Og nå, les «Crunch Time III» for innsikt i hvor og hvordan kognitive teknologier kan spille en rolle i en økonomiorganisasjon.

Last ned innhold



Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Har du spørsmål? Ta kontakt

Anne Jones

Partner

[email protected] | +47 400 20 228

 
 

Anette Lambert Grave

Senior Manager

[email protected] | +47 402 26 022

 
 

Jason Rowe

Partner

[email protected] | +47 952 68 725