Kundelojalitet: mer enn et skjema

24. januar 2018

Mange bedrifter har en utfordring med å levere en positiv kundeopplevelse. Det er på tide å revurdere tradisjonelle lojalitetsprogrammer.

Vi tror tradisjonelle lojalitetsprogrammer har behov for nytenkning. Ikke bare fordi kundenes forventninger er i endring, men også fordi programmene har blitt dyre og vanskelige å opprettholde. Å sikre kundenes lojalitet dreier seg om mer.

Lojalitet er merkevarens evne til å være kjent og relevant for kundene, i tillegg til å sikre en form for troskap fra forbrukerne. Troskap er vanskeligere å oppnå i en tid der hver forbruker har ulike forventninger og responderer på ulike triggere overfor merkevaren.

Å gjøre kundeopplevelsen riktig har blitt den avgjørende faktoren for mange suksessfulle forretningsmodeller. Riktig lojalitetsstrategi bør hjelpe til med å levere en ny og bedre opplevelse.

Denne «Deloitte Consumer Review»-rapporten utforsker syv synspunkter:

  1. Det tradisjonelle programmet for kundelojalitet har blitt et tynnslitt konsept som har behov for fornyelse
  2. Kundeopplevelsen er like viktig som poengsystemer eller økonomiske fordeler for å sikre kundelojalitet
  3. Å vinne og beholde kunder i den digitale tidsalderen krever en blanding av personliggjøring, relevans, eksklusivitet og engasjement på tvers av ulike kanaler
  4. Tradisjonelle, poengbaserte planer er ofte ikke smidige nok til å møte kundeforventninger i rask endring
  5. Tradisjonelle økonomidrevne lojalitetsprogrammer kan ende opp med å bli en økonomisk byrde for bedrifter
  6. Bedrifter må vurdere en skreddersydd løsning for å implementere lojalitetsstrategien eller en standardisert «kjøpsutgave»
  7. Lojalitetsløsninger må være smidige for å bygge og styrke tilbudet

Last ned rapporten via skjemaet på denne siden.


 

Last ned rapporten



Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Ta kontakt

Bjørn Grenman

Partner

[email protected] | +47 911 61 726