Innovasjon og differensiering innen forbruksvarer

2018 Consumer Products Industry Outlook

2018-04-11

Stabile økonomier gir forbruksmarkedet en gyllen sjanse til å fornye seg for å skape vekst.

Den globale økonomiske veksten tiltar, på tross av politisk uro. Forbrukerne opplever et sterkt arbeidsmarked, økte inntekter, rekordlav arbeidsledighet og lav inflasjon, samtidig som husholdningene drar nytte av økt velstand og tillit.

I denne positive sfæren utvikler virksomheter i bransjen for forbruksvarer nye og fremtidsrettede strategier for å innovere, differensiere og tilpasse seg et marked i endring. Blant de siste trendene finner vi:

  • Globalisering: Forbruksvareselskaper kapitaliserer på vekst i fremvoksende markeder blant annet ved å kjøpe opp eller inngå partnerskap med lokale virksomheter
  • Innovasjon: Forbruksvareselskaper er ikke ukjente med innovasjon for å drive vekst, og mange vil teste ut nye tilnærminger til utvikling, testing og iterasjoner av ideer i tiden fremover
  • Fusjoner og oppkjøp: Selskaper innen forbruksvarer ønsker stadig oftere å utvide på tvers av landegrensene og nå ut til nye markeder for å drive både salg og lønnsomhet
  • Digitalisering: Forbruksvareselskaper benytter teknologi på kreative og effektive måter for å optimalisere opplevelsen til kundene

Last ned rapporten via skjemaet på denne siden.

 
 

Indsæt social sharing 1

Indsæt social sharing 2

Indsæt social sharing 3

Last ned



Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Kontakt

Bjørn Grenman

Partner

[email protected] | +47 911 61 726