Tillitskrisen i det digitale annonsemarkedet - hva må til?

Mange har snakket om tillitskrisen i det digitale annonsemarkedet. Er visningstallene riktige? Får vi det vi betaler for i annonsemarkedet? Kan vi stole på de andre aktørene? Dette er en av de viktigste diskusjonene i bransjen akkurat nå, og det har ikke manglet på stemmer som har advart mot en økende tillitskrise. Nå er det på tide å bli konstruktive: Hva skal til for å øke tilliten? Hva kan en annonsør gjøre, og hvordan bør samhandling og rapportering mellom annonsører, byråer og medier danne grunnlaget for et enda bedre samarbeid?
 
Tidspunkt 29. januar 2019, kl. 08.30 - 10.30.
Sted Media City Bergen, Lars Hilles gate 30, 5008 Bergen
Kursavgift Ingen

Målgruppe:
CMO'er, CFO'er i store norske selskaper (annonsører), mediebyrå og media

Kursinnhold: 
På dette seminaret skal vi diskutere de konstruktive løsningene, og få innspill til hva som kan gjøres, både av bransjen og av enkeltaktører.

Vi får perspektiver fra flere hold, etterfulgt av en felles diskusjon.

- Common issues, common solutions: the advertising transparency conundrum: Ian Jackson, advertising & media assurance, Deloitte UK
- Hva er de siste nyhetene internasjonalt, og hvordan kan den internasjonale bransjeorganisasjonen World Federation of Advertisers «Media Charter» brukes, også i Norge. Jan Morten Drange, daglig leder ANFO
- Hvordan skal annonsekjøpere forholde seg til medievirksomheter og mediebyråer, hva kjennetegner en riktig og lønnsom digital markedsplan. Espen Grimmert, Sparebanken Vest 
- Dialog i bransjen, og åpenhet mellom media, byrå og annonsekjøper. Hva er fakta, og hva er konspirasjoner? Schibsted
- Paneldiskusjon; Hva er de konstruktive løsningene som alle bør være med på?

Obligatorisk etterutdanning:
Revisorer: Vurderes som ikke godkjent
Regnskapsførere: Vurderes som ikke godkjent
Advokater kan søke om å få kurset godkjent av advokatforeningen som etterutdanning.

Dersom du har noen spørsmål, ta kontakt med Astrid Nordtveit, [email protected]



Påmeldingsskjema


Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hvilke av våre tjenester som kan interessere deg.

Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Foredragsholdere

Ian Jackson

Partner, Deloitte UK
[email protected] | +44 7717 727576

 
 

Espen Grimmert

Leder Digitalt salg, Sparebanken Vest

Espen Grimmert jobber med digital markedsføring og sosiale medier i Sparebanken Vest. Han har bakgrunn som markedsdirektør i Aftenposten og Eniro, markedssjef i NHO og strategidirektør i iProspect. Espen har også skrevet bøkene «100 tips: Slik får du gratis trafikk fra Google» og «Slik bruker du sosiale medier på jobben».

 
 

Anne Jones

Partner, Deloitte AS
[email protected] | +47 400 20 228

 
 

 

Jon-Osvald Harila

Partner, Deloitte AS
[email protected] | +47 906 15 921
 
 

 

Frode Vik Jensen

Partner, Deloitte AS
[email protected] | +47 995 95 000