NIMA FORUM 2018: Procurement 4.0

I samarbeid med NIMA Forbund inviterer Deloitte til NIMA Forum, hvor temaet er Procurement 4.0. Forumet vil gi et innblikk i hvilken kompetanse og verktøy som kreves for å forberede og optimalisere innkjøpsfunksjonen.
 
Tidspunkt 6. november 2018, kl. 09.00 - 17.00. Frokost og lunsj serveres
Sted Deloittehuset, Dronning Eufemias gate 14, 0191 Oslo
Kursavgift 1800 kr. Påmelding er bindende. Faktura sendes av NIMA Forbund i forkant av arrangementet.

Dette arrangementet gjennomføres i samarbeid med NIMA Oslo Akershus Forening.
Vi gjør oppmerksom på at deltakerlisten (navn, firma og e-postadresse) vil deles med samarbeidspartneren da NIMA er ansvarlig for fakturering.

Faktura vil utstedes av:
Org nr 984525079
NIMA Oslo Akershus Forening

Program for NIMA FORUM 2018:

09:00 Oppmøte & frokostservering
09:30 Åpning av NIMA FORUM 2018 ved Tone Fintland, styreleder i NIMA & presentasjon av møteleder Halvor Moen, Partner og leder for Supply Chain i Deloitte
09:45-12:45 Foredrag fra blant annet Rèmy De Lavergne, Hugues Poissonnier & Pierre Lapree
12:45 Lunsjservering & mingling
12:45-16:55 Foredrag fra blant annet Alexander V. Nedelchev, Elin Hauge, Jeanette Louise Rønning & Geir Isene
16:55 Avslutning ved møteleder

Det legges opp til kaffepauser og mingling mellom innleggene. Det vil være mulig å snakke med representanter fra NIMA, Deloitte & CIPS på stand i pausene.

Presentasjon av foredragsholderne:
Rèmy De Lavergne ,Transportation and Logistics Purchasing Manager, Fnac Darty
de Lavergne Procurement Matrix
Rèmy vil gi oss et dypdykk inn i «The Lavergne Procurement Matrix – a Managerial and Pedagogical tool for Education and Companies». Matrisen brukes av innkjøpsledere til å evaluere og utvikle deres innkjøpsteam, samt kommunisere med ledelsen.

Hugues Poissonnier, Associate Professor, Grenoble Ecole de Management
de Lavergne Procurement Matrix
Hugues vil bistå Rèmy i andre del av foredraget der de sammen skal ta for seg «The Lavergne Procurement Matrix – a Managerial and Pedagogical tool for Education and Companies».

Pierre Lapree, Founder, Per Angusta
Approaching Procurement digitization: Start with People
Pierre vil dele sine tanker rundt hvilke forventninger og ambisjoner innkjøp bør ha til digitalisering, og hvilken tilnærming han anbefaler for å lykkes.

Alexander V. Nedelchev, Partner, Strategy & Operations, Deloitte CH
Success stories, insight and thoughts around Procurement 4.0
Alexander har mer enn 20 års erfaring fra konsulentbransjen, og har arbeidet for en rekke kunder og industrier. Han vil dele sine tanker og erfaringer rundt dagens tema.

Elin Hauge, Vice President, Cognitive Services, EVRY
Hvordan digitalisering vil påvirke innkjøperens rolle
Elin leder et team av erfarne rådgivere innenfor kunstig intelligens og nye teknologier. I dette foredraget deler hun et utvalg refleksjoner rundt hva digitalisering egentlig handler om, hva det betyr for norske virksomheter, og hvordan dette påvirker innkjøperens rolle.

Jeanette Louise Rønning, Leder Emerging Tech, EVRY
Rekruttering gjennom spill og roboter
Jeanette skal snakke om hvordan man kan gi kandidatene en bedre rekrutteringsopplevelse, effektivisere hverdagen for HR og ledere som rekrutterer, og samtidig få mer mangfold og lavere turnover.

Geir Isene, Innovation Manager, Dualog Innovation Garage
Digitalisering av globale verdikjeder i shipping, innovasjon og samarbeid “Shipping industrien trenger en Alien Invasion for å omfavne endringer”, sier Geir Isene.
Den siste tiden har Geir jobbet med å inspirere til innovasjon og samarbeid i en svært konservativ industri.
Han har ledet et prosjekt inn mot en av verdens største rederier og inspirert japanske ledere til mer innovasjon.

Duncan Brock, FCIPS Chartered, Group Director, Chartered Institute of Procurement & Supply
The Future of the Procurement Profession: How will new technologies change our roles? What will happen to supply markets? What skills will we need in the future environment?
Duncan Brock er en del av ledelsen i CIPS. Hans hovedrolle er å sikre at CIPS tilbyr sine kunder over hele verden produkter og tjenester som hjelper dem med å utvikle og forbedre sine innkjøpsteam.

Asbjørn Wexsahl
Universitetslektor NTNU
Har lang erfaring innenfor anskaffelser innenfor forsvaret og ulike privat industri. Han har i tillegg også både jobbet med salg og produksjonsledelse og har således erfaring fra «alle sider» av bordet. Fagansvarlig og studieprogramansvarlig for Logistikkingeniørstudiet ved NTNU.

Best Value Procurement- eller Prestasjonsinnkjøp- Paradigmeskifte eller «same shit new wrapping».
BVP er en ny tilnærmingsmetode til innkjøp basert på at det er leverandøren som er eksperten. Dette gir nye utfordringer for anskaffende organisasjoner. Jeg vil gi en kort innføring i metoden, type anskaffelser den egner seg for, og ikke minst hvilke holdningsendringer som kreves for at BVP skal kunne lykkes.

Spørsmål?
Deloitte AS:
Karl Martin Karlsen, Director, Strategy and Operations, Supply Chain Management [email protected]

NIMA Forbund:
Tone Fintland, [email protected]



Påmeldingsskjema


Du kan når som helst enkelt trekke tilbake samtykket du gav oss ved å enten melde deg av vårt nyhetsbrev via linkene du finner nederst i tilsendt mail, eller ved å sende oss en melding via vårt kontaktskjema.

Deloitte bruker opplysninger om din bruk av våre digitale kanaler (våre hjemmesider, nyhetsbrev, påmeldingsskjema m.m.) og seminardeltakelse for å få innsikt i hva som interesserer deg av våre tjenester. Du kan når som helst deaktivere dette her.

Utfyllende informasjon om hvordan Deloitte behandler personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.

 

Foredragsholdere

Rèmy De Lavergne

Transportation and Logistics Purchasing Manager, Fnac Darty
[email protected] |+ 33 6 64 90 47 56
Rèmy de Lavergne er selv innkjøpsekspert innen logistikk og transport, og har jobbet i både offentlig og privat sektor, i store og små bedrifter, i Frankrike og i utlandet. Gjennom sin mangfoldige erfaring har han opparbeidet seg kunnskap fra ulike bransjer; forsvar-, olje-, helse-, rådgivning, bilindustri og masseproduksjon.

 
 

Hugues Poissonnier

Associate Professor, Grenoble Ecole de Management
[email protected] |+33 476 706 033
Hugues Poissonnier er Associate Professor ved Grenoble Ecole de Management, hvor han er ansvarlig for kurs I finansiell kontroll, strategi og innkjøp. Han underviser også ved flere universiteter, handelskoler og ingeniørskoler i Europa, Nord-Amerika og Afrika. Han fokuserer sin forskningsaktivitet på samarbeid i inter-organisatoriske sammenhenger, emner hvor han er forfatter eller medforfatter av flere forskningsartikler og tjue bøker. Han er leder for forskning i IRIMA, medlem ved Chair of Economic Peace and Mindfullness, og utvikler opplæringsaktiviteter og konferanser for bedrifter.
 
 

Alexander V. Nedelchev

Partner | Strategy & Operations, Deloitte CH
[email protected] | +41-(0)58-279 69845
Nedelchev er C&IP Consulting Lead i Sveits og har mer enn 20 års erfaring fra konsulentbransjen. Han har arbeidet for en rekke kunder og industrier, og jobber for tiden for Philip Morris. Nedelchevs nøkkelkompetanse ligger innenfor Supply Chain Management, After-sales Services, Operations Excellence, Change Management og Go-to-Market.